Pemuda PAS Kluang

Monday, September 25, 2006

Umat Islam & Arab Bantu Israel !

amaljadd menulis " Beberapa syarikat gergasi di Eropa dan Amerika mengumumkan gerakan pengumpulan dana untuk membantu negara teroris Israel selepas kekalahan perang Lebanon baru-baru ini. Malah kerajaan Amerika mengeluarkan arahan akan mengambil tindakan terhadap mana - mana pihak yang memboikot produk Israel. Syarikat Philip Morris, pengeluar rokok Marlboro dan lain-lain. membantu Israel dengan tema “ Partisipasi demi menegakkan dan menyelamatkan Israel”. Perusahaan ini meyumbangkan sekurang-kurangnya 12 % dari keuntungannya setiap hari untuk Israel.Di samping itu, Howard Shultz, CEO Star Bucks, pengeluar minuman kopi bertaraf internasional menyatakan pihaknya akan melipat gandakan bantuannya untuk Israel dalam rangka menghancurkan Hezbollah.
Syarikat ini juga menyumbangkan jutaan dollar setiap tahun untuk mendukung tindakan ganas Israel di Palestine. Selain daripada dua syarikat tersebut tadi, banyak perusahaan internasional lain yang membantu Israel jutaan dollar setiap tahun. Seperti syarikat-syarikat pengeluar rokok RJR, BAT, JT , syarikat - syarikat makanan : Mc Donald, Burger King, KFC, Pizza Hut, Coca-Cola, Pepsi, Restoran Chillis Amerika dan lain-lain.Perusahaan-perusahaan tadi hampir semuanya mempunyai cawangan di negara-negara Arab dan Umat Islam. Walaupun gesaan untuk memboikot produk Israel & Amerika hebat dilakukan, ternyata respon dari masyarakat Arab dan Islam masih minima.
Fatwa berhubung dengan wajib memboikot barangan Israel - Amerika telah dikeluarkan oleh lebih daripada 70 orang ulama pelbagai negara umat Islam termasuk Dr. Yusuf Qardhawi. Hingga kini perusahaan-perusahaan tersebut masih mengaut keuntungan yang besar dari Umat Islam. Maka tidak hairan jika kebanyakan kaum muslimin pun ikut membantu tegaknya negara teroris Israel untuk terus membantai Umat Islam.y "

0 Comments:

Post a Comment

<< Home