Pemuda PAS Kluang

Wednesday, July 26, 2006

Bukan soal Mahathir, PAS mahu selamatkan negara


Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa PAS tidak mengambil kira kepentingan bekas dan Perdana Menteri sekarang untuk menyelamatkan negara.Beliau menambah, PAS meletakkan kepentingan Islam untuk menyelamatkan negara ini yang mengatasi segala-galanya termasuk pertembungan antara Tun Mahathir Mohamad dengan Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi.
"PAS tidak kira siapa sama ada Mahathir atau Abdullah Badawi kerana yang penting, kita hendak menyelamatkan negara ini," ujar Presiden PAS itu ketika ditemui di rumahnya di Rusila.
Ini, katanya kerana negara telah dilanda dengan musibah politik, ekonomi, sosial dan lain-lain yang melahirkan pelbagai gejala kepada rakyat.
"Ini menjadi tanggungjawab kita untuk menyelamatkan negara dan kita mengajak semua pihak jangan hanya menjaga kepentingan diri masing-masing. Kita hendaklah meletakkan kepentingan Islam untuk menyelamatkan negara, mengatasi segala-galanya," ujarnya lagi.
Semasa ditanya apakah yang dijangkakan jika pertelagahan antara Mahathir dan Abdullah berlarutan, beliau berkata perkara yang akan datang berada dalam ilmu Allah SWT.
Tambahnya, manusia tidak tahu perkara yang berlaku pada masa akan datang.
"Apa yang kita buat ialah kita merancang, merangka strategi perjalanan parti kita dan yang penting untuk menyelamatkan negara kita tanpa mengira siapa," ujarnya lagi.
Beliau juga menjelaskan berhubung kesediaan PAS memaafkan bekas Perdana Menteri itu, keputusan PAS menghantar wakil ke majlis syarahan dan dialog dengan Mahathir pada 24 Jun lalu, hubungan dengan parti KeAdilan berikutan keputusan itu, kesediaan wakil PAS hadir jika Mahathir melakukan road show ke negeri-negeri dan lain-lain lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home